Het rijk alleen! - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Pauline Maat - WaarBenJij.nu Het rijk alleen! - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Pauline Maat - WaarBenJij.nu

Het rijk alleen!

Door: Pauline Maat

Blijf op de hoogte en volg Pauline

27 Oktober 2013 | Haïti, Port-au-Prince

Zaterdag vandaag! Vanochtend keurig optijd uit bed, ontbijtjee, afwassen en aan de slag. Wel stilletjes, want er is natuurlijk geen school vandaag.
Fokke en ik begonnen met de lelijke plekjes op het oranje bankje nog even bijwerken en de poten van het derde bankje schilderen.
Nadat dit klaar was, begonnen we aan ons sleutelavontuur. Er zijn ontzettend veel sloten op deze school en ook heel veel sleutels en reservesleutels. Maar welke sleutel hoort nou bij welk slot? Met een volle bak sleutels en een dosis goede moed gingen we aan de slag. Maar zo makkelijk ging dat toch niet. We hebben uiteindelijk 7 sleutels een labeltje kunnen geven bij welke deuren ze horen. Een goed begin al zeg ik het zelf, en de rest moet een andere persoon maar afmaken!
Eind van de ochtend gingen Marijke en Jacques weg om wat te regelen voor de stichting waar Jacques bestuurslid van is: Habitat pour Haïti.
Dus Fokke en ik hadden het rijk alleen! Na eerst gezellig te middageten met de kinderen, gingen Fokke en ik in het zonnetje eerst even leren voor school.Want ja, dat moet ook gebeuren!
Daarna waren de pootjes van het derde bankje goed gedroogd zodat we de grondverf erop konden doen. Toen dat klaar was zijn we gaan voetballen met de kinderen. Nouja, Fokke is dan aan het voetballen en ik loop met baby Landie rondjes om het veld heen waarbij ze heerlijk in slaap viel.
Toen de kinderen werden geroepen om te eten, ruimden Fokke en ik alle verf spullen op en veegden het terras. De tafel gedekt en wachtend op Marijke en Jacques. Die waren iets later dan gepland, maar uiteindelijk zaten we dan toch om kwart over 8 gezellig te eten en na te praten.
Nadat Fokke en ik hadden gedoucht nog even alles gehoord en de foto's gezien. Leuke dag gehad, maar nu toch ook wel erg moe.
Weltrusten, Pauline

  • 27 Oktober 2013 - 14:20

    Mnr. Meijerink:

    Van je moeder kreeg ik het adres van de site, leuk om de verhalen te lezen. Maken jullie ook nog foto's? Ik ben geweldig trots op jullie!

  • 27 Oktober 2013 - 16:36

    Marijke Zaalberg, Stichting Naar School In Haïti:

    Pauline, erg leuk te lezen wat jij, Fokke en Jacques hier allemaal doen in, op en om onze school Ecole Soleil de Hollande in Ka-Blain. Jullie zijn echt kanjers en werken met heel veel inzet en plezier. Elke keer als ik de mooie banken zie, zal ik aan jullie denken. Wat zal het fleurig staan als de banken straks op het schoolplein staan. Als ik langs de Macadamia notenbomen loop die jullie geplant hebben. Jullie inzet hier is niet alleen heel erg groot en heel fijn, maar ook dat wat jullie gedaan hebben nadat jullie wisten de kinderen in Haïti te gaan helpen. Ruim twee maanden hebben jullie van alles gedaan zoals een sponsorloop, met jullie ouders maar liefst 80 taarten verkocht en gebakken, een avond voor belangstellenden gehouden waar ook boeketten werden verkocht, gehaakte poesjes door oma en allerlei andere mooie dingen en niet te vergeten het rad van avontuur! Jullie hebben € 5000,- opgehaald. Dit is ontzettend veel geld en een ontzettend mooi bedrag. Ongelooflijk dat jullie dit bij elkaar hebben kunnen brengen. Ontzettend bedankt voor jullie werk en jullie inzet. Het is zo'n prachtig bedrag dat ik er stil van wordt. Hoe te kunnen bedanken, woorden schieten te kort. Nu zijn jullie naar de kerk met Adilien (12), Wiwi (15) en Kettie (8), ik hoor straks wel hoeveel indruk dit op jullie heeft gemaakt. Ik had vanmorgen tijd om jouw log te lezen en te reageren. Straks plaats ik al jouw blogs gebundeld op onze website, dan kunnen nog meer mensen over jullie geweldige inzet lezen. Voor morgen een goede reis terug. Heel erg bedankt voor al jullie hulp en ondersteuning. Heel veel succes met jullie profielwerkstuk voor school, ik ben er erg benieuwd naar en ik ontvang graag een kopie. BEDANKT, Marijke Zaalberg
    www.StichtingNaarSchoolinHaiti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 15722

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

ontwikkelingshulp in Haïti!

Landen bezocht: