Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Pauline Maat - WaarBenJij.nu Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Pauline Maat - WaarBenJij.nu

Cuzco

Door: Pauline Maat

Blijf op de hoogte en volg Pauline

17 Juli 2013 | Peru, Cuzco

EINDELIJK WIFI!
Haha, nu kan ik makkelijk nog even een berichtje plaatsen :)
Vanochtend om kwart voor 5 wakker gemaakt om vervolgens naar Lima aerport te rijden. Daar kocht ik nog gauw een jus d'orange en konden we het vliegtuig in, opweg naar Cuzco!

Bij aankomst meteen nog wat kleine dingetjes geregeld voor de hotels aankomende dagen en na nog wat pogingen om te pinnen, met de taxi naar het hotel. Tot mijn grote verbazing lekkere zachte bedden, een grote tv en een warme douche (of toch niet hoor ik net van mijn neef). Lucky me!

Aangezien Cuzco op 2 km boven de zeespiegel ligt, gingen we eerst wat uitrusten en wennen aan de hoogte. Daarna zouden we een tour gaan maken naar tempels en alpca's (papa, ik wil een alpaca voor mijn verjaardag, ze zijn zo lief!)
Aangekomen bij de tempel voelde ik me niet zo lekker. Aangezien Nederland een paar meter onder de zeespiegel ligt, is het verschil nogal groot. Er zit weinig zuurstof in de lucht waardoor je goed moet 'leren' ademen. Ook moetje van ttevoren cocathee drinken, wat helpt tegen het hoogteverschil. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen voeldd ik me dus niet goed. En na een paar dingen gezien te hebben ging het dan ook mis: flauwgevallen in een tempel. Gelukkig overkomt dat wel meer mensen, dus bij de ehbo kreeg ik een zuurstofapparaat op en dextrosnoepjes (daar zijn hele leuke foto's van gemaakt). Gelukkig ging daarna alles weer redelijk, maar de tour kon ik niet afmaken. Inplaats daarvan ben ik maar gaan slapen in het hotel.
Niet ongerust zijn mam, ik ben in orde!

Ik hoop snel weer wat van me te laten horen.

Veel liefs, Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 15735

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

ontwikkelingshulp in Haïti!

Landen bezocht: